onsdag den 28. august 2013

Cheeseburger Suppe


Ingredienser:
250 g hakket oksekød
3 cups hønse bullion
3/4 cup hakkede løg
4 cups kartofler i tern
3/4 cup revne gulerødder - havde jeg ikke i.
1/4 cup mel
3/4 cup seleri i tern - havde jeg ikke i.
2 cups Cheddar ost i tern
1 tsk tørret basilikum
1 1/2 cup mælk
1 tsk tørret persille
1/4 cup creme fraice
4 spsk smør

Gør sådan:
1) I en stor gryde smeltes 1 spsk smør, ved jævn varme.
2) Tilsæt kød, gulerødder og selleri og varm det til kødet er brunt.
3) Rør basilikum og persille i. 
4) Tilsæt bullion og kartofler. Lad det koge indtil kartoflerne er bløde - 10-12 minutter.
5) I en anden gryde smeltes resten af smørret og melet røres i. 
6) Tilsæt mælken og pisk til det er jævnt.
7) Hæld langsomt mælkesovsen ned i suppen, mens du rørrer konstant.
8) Bring suppen i kog og lad det derefter simre.
9) Rør osten i.
10) Når osten er smeltet tilsættes creme fraice.
11) Varm suppen igennem, men lad det ikke koge!

Tilbehør:
Bilka-brød 

Grunden til, at jeg ikke kom gulerødder og selleri i, er ikke at jeg ikke kan lide det (Okay, jeg kan ikke lide selleri...) Men derimod, at jeg havde overset det punkt, hvor disse tilsættes... ups...

Ammenam det' go' mam!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar