fredag den 16. august 2013

Farvel kage til dejlige piger :) opdateret


Også kaldet Red Velvet Kage

Ingredienser:
Til kagen
4 store æg
240 g selvhævende mel (240 g mel, 2,4 tsk bagepulver og en nip salt)
240 g usaltet smør - blødgjort
240 g uraffineret rørsukker (Jeg var nærrig og brugte almindelig sukker)
20 mL rød madfarve
2 spsk kakaopulver med top

Til glasuren
250 g smelteost
600 g flormelis
100 g usaltet smør - blødgjort

Gør Sådan:
Kage:
1) Pisk sukker og smør til det er let og luftigt.
2) Tilsæt æggene, et ad gangen, og pisk, til de er blandet helt i massen.
3) Sigt mel og kakaopulver i blandingen og fold den forsigtigt i.
4) Rør frugtfarven i.
5) Smør tre 20 cm sandwichforme gavmildt (Jeg kunne kun fylde 2)
6) Sæt formene i ovnen ved 180C i 25 minutter. (Tjek lige at de er helt færdige)
7) Vend kagerne ud på en ovnrist og lad dem afkøle helt.

Glasur:
8. Hæld smør og flormelis i en skål, og pisk det forsigtigt sammen. 
9. Tilsæt smelteosten og pisk, til blandingen er let og cremet. 
10. Sæt i køleskabet dækket med husholdningsfilm for at afkøle. Det vil gøre det nemmere at arbejde med.

Og så til sidst:
11. Spred kagens lag med glasur, og læg den sammen. Læg en stor klat glasur oven på kagen med en paletkniv, og skub det forsigtigt ned af siderne. Du kan personliggøre kagen med pynt og tilføje en meddelelse med glasur, hvis du ønsker det. Jeg puttede rød madfarve i resten af glasuren og pyntede kagen med dette :)


JEG KOMMER TIL AT SAVNE JER, PIWER!!! :'(


OPDATERING!
Har nu også prøvet at lave kagen i en cupcake edition, pyntet med frysetørrede hindbær;


Jeg nøjedes med 4/5 af opskriften til 12 kager, og havde masser af frosting til overs. Har Googlet mig frem til, at frostingen kan fryses ned, så det er nu gjort og så må vi se hvordan dét bliver :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar