tirsdag den 3. september 2013

Verden bedste kartofler og bacon-bøf

Beklager på forhånd over dette indlægs design , men det er lavet på telefonen og orkede ikke tænde min commes for at rette det til :) 

Ingredienser:
Nok til 4 portioner
1 kg kartofler, med skræl, skåret i tern
1/2 cup ranch dressing (her bruger jeg creme fraiche dressing - men har en opskrift på ranch dressing, som jeg kan tilføje en dag)
1/4 cup revet cheddar, plus ekstra til topping
1/4 cup bacon i tern, stegt
1 spsk tørret dild
3 forårsløg, vasket og hakket - kan undlades (det gjorde jeg )
Salt & peber
Olie

Gør sådan:
1) tænd ovnen på 175C
2) i en stor skål blandes; ranch dressing, dild, cheddar og bacon.
3) bland kartoflerne i og tilsæt en stor sjat salt og peber. Rør det godt rundt så alle kartofler er dækket af blandingen.
4) smid det hele i et smurt fad, og dæk med stanniol.
5). Bag det ve 175C i 1 time - rør ca halvvejs.
6) fjern folien og bag dem ved 200C i yderligere 15 minutter.
7) drys cheddar ud over det hele og bag dem til dette er smeltet og gyldent.
8) server med forårsløg drysset over

Tilbehør:
Ranch dressing eller creme fraiche
Bacon-bøf (hakket oksekød og bacontern blandet sammen og stegt som hakkebøffer)
Havde glemt at lave salat så jeg fik også nogle skiver agurk til :)

Ammenam, det' go' mam!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar