mandag den 24. marts 2014

Flæskesteg ala Mirjam

I dag havde jeg lyst til biksemad, men det kræver jo en gang steg - så i aften lavede jeg svinekam ala mirjam :) 

Jeg hældte en lille smule vand i fadet. Heri lagde jeg nogle svesker, en skrællet appelsin i skiver, samt saften fra en appelsin. Ovenpå dette lagde jeg kammen som så fik en god gang salt. Ind i ovnen med det, og så ellers bare lade den passe sig selv, indtil den nåede en kernetemperatur på 68'C. Derefter satte jeg ovnen på grill for at give stegen sprøde svær - og det lykkedes :D
Stegen blev serveret på skiver af rugbrød, og pyntet med rødkål, syltede agurker, svesker fra ovnen, samt et par skiver appelsin. Og selvfølgelig blev det hele accompagneret med brunede kartofler -  MASSER af brunede kartofler ❤️

Ammenam! Det go mam! 
- og så er det jo lækkert at finde ud af man godt kan finde ud af at improvisere lidt ^^ 

God dag! 🌸

Ingen kommentarer:

Send en kommentar